- Mít co nejvíce aktivních pracovníků, dobrovolných – kteří se podílejí na vedení.
- Zájem o tuto práci je; například mají ve sboru dlouhou čekací dobu na vstup do kurzu laického kazatele.
- Vedení spočívá v
- Kdo vede, má být služebníkem všech
- Je třeba, aby ten, kdo vede měl pravomoce a mohl je uplatňovat / delegovat
- Nutnost vzájemně komunikovat – všemi směry
- Kde na to brát čas? – Je třeba mít stanovené priority. Vždy je ještě mnoho dobrých věcí, které bych mohl udělat, ale na které prostě nemám čas a kapacitu.
- Jaké jsou priority?
- Především osobní zbožnost
- li>a rodinný život
- Pracovní setkání mají mít prostor pro modlitební chvíli i pro biblické zamyšlení.
- Vizitace – návštěvy sborů jsou velmi dobrý nástroj. Cílem není najít chyby, ale klady – a posílit je.
- Změny se dosáhne ne kritikou chyb, ale posílením silných stránek.
- Změny? – Především formy, hledat formy přiměřené pro 21. století, sem patří například zakládání nových sborů a evangelizace.
(čerpáno z: Idea-Spektrum, květen 2011)
Něco o facebooku
Z Idea 12.10.2011
Funguje jako „Mundpropaganda“ (= šíří se od úst k ústům mezi lidmi)
Když se nabídne dobrý obsah, lidé to rychle začnou vnímat
Je třeba vstoupit do přímého kontaktu s lidmi – per facebook
fb je udělaný tak, aby čl. měl problém odejít
Problémy, soukromí neexistuje, ale mizí potřeba pojmů zpověď, pastýřská péče, řeč těla, osobní kontakt atd.